Dersin Adı | Dijital Medya Kültürleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 204 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, dijital medya teknolojileri ile ilgili kavram ve kuramları öğretmeyi ve bu teknolojilerin gündelik yaşamdaki kullanımları doğrultusunda araştırma becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dijital medyanın toplumsal, siyasal ve kültürel yaşamla ilişkisinde ortaya çıkan konulara odaklanır. Medyada “yeni”nin ne olduğuna/olmadığına, medya teknolojilerinin yaşamlarımızdaki rolüne, sosyal medya özelinde platformların içeriğin üretimi, akışı/dağıtımı üzerindeki etkisine ve büyük veriyle gündelik hayatlarımıza giren meselelere değinir. Bu geniş çerçevede dijital medya ekosisteminin nasıl çalıştığını söz konusu ekosistemin bileşenleri (kullanıcılar, içerik üreticileri, medya şirketleri vb.) üzerinden tarif eder. Kutuplaşma, yankı odaları, yalan haber gibi güncel yönelimleri tartışır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Yeni medyayı tanımlamak ve anahtar kavramlar | Manovich, How Media Became New, Language of New Media, 21-26. |
3 | Yeni medya ve toplumsal yaşam | Lister, New Media in Everyday Life, 237-266. Williams, Television: Technology and Cultural Form, 289-300. |
4 | Çevrim içi alanlarda iletişim | Baym, Personal connections in the digital age, 50-71. |
5 | Ağlar ve ilişkisellik | van Dijck, The Culture of Connectivity, 3-23. Castells, The Internet galaxy, 116-135. |
6 | Ara sınav | - |
7 | Sosyal medya | Fuchs, Social media: a critical introduction, 33-51. |
8 | Büyük veri ve toplum | boyd, & Crawford, Critical Questions for Big Data. |
9 | Haber ve enformasyon akışı | Hermida, Twittering the News. |
10 | Çevrim içi siyasal alan | Castells, Communication, Power and Counter-power in the Network Society. Owen, The Past Decade and Future of Political Media. |
11 | Dijital medya aktivizmi | Bennett & Segerberg, The Logic of Connective Action. |
12 | Dijital toplumda özgürleşme ve sömürü | Jordan, Information politics, 1-29. |
13 | Gündelik yaşamda yapay zeka | Elliott, The Culture of AI, 1-22. |
14 | Proje sunumları | |
15 | Proje sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | McLuhan, M. (2003). Understanding media. London: Routledge.ISBN: 1584230738.; Dovey, J. (2008). New media: A critical introduction. London: Routledge.; Dijck, J. V. (2013). The culture of connectivity: A critical history of social media. New York, NY: Oxford University Press.ISBN: 0199970785.; Perea, E. A., Jensen, M. J., & Jorba, L. (2012). Digital media and political engagement worldwide: A comparative study. New York: Cambridge University Press.ISBN: 1107668492; Berry, D. M. (2008). Copy, rip, burn: The politics of copyleft and open source. London: Pluto. ISBN: 0745324142 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | - |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | - |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 18 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | ||
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | - | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest